تحولی بزرگ در اتریوم: Based Rollups می‌تواند قیمت ETH را به ۱۰۰ هزار دلار برساند!

بر اساس رول‌آپ‌ها، که به‌عنوان یک راهکار مقیاس‌پذیری لایه دوم اتریوم معرفی شده‌اند و به‌جای استفاده از سکوئنسرهای خود، از اعتبارسنج‌های لایه اول برای پردازش استفاده می‌کنند، می‌توانند راه‌حلی برای مسئله خروج نقدینگی و درآمد از لایه پایه اتریوم باشند.
آدام کوچران، شریک در Cinneamhain Ventures، در پستی در شبکه اجتماعی X در تاریخ ۱۰ سپتامبر اعلام کرد که این فناوری می‌تواند “تغییری اساسی در ساختارهای انگیزشی ایجاد کند و مستقیماً بر درآمدزایی اتریوم تأثیر بگذارد.” او همچنین اضافه کرد که این فناوری می‌تواند تقاضای طولانی‌مدت برای اتر (ETH) را تا صد برابر افزایش دهد.

در این ساختار، اعتبارسنج‌ها می‌توانند به‌صورت اختیاری در پردازش رول‌آپ‌ها مشارکت کرده و پاداش‌های بیشتری دریافت کنند. این موضوع می‌تواند منجر به افزایش ارزش استیکینگ اتر و در نهایت، باعث افزایش بازدهی شود. کوچران همچنین اضافه کرد که رول‌آپ‌های مبتنی می‌توانند با سایر رول‌آپ‌ها سازگار و تعامل‌پذیر باشند که این امر به دسترسی بیشتر به نقدینگی، تسویه معاملات بین‌زنجیره‌ای و افزایش تقاضا برای گاز منجر می‌شود.

این ساختار باعث می‌شود تا انگیزه‌های لایه دوم و اعتبارسنج‌های لایه اول با یکدیگر همسو شوند که در طولانی‌مدت می‌تواند بدون نیاز به تورم ناشی از انتشار اتر، بازدهی استیکینگ را حفظ کند. کوچران همچنین نتیجه‌گیری کرد که برای اولین بار انگیزه برای استیک اتر (ETH) توسط استفاده کلی از ماشین مجازی اتریوم (EVM) هدایت می‌شود، نه از طریق نرخ انتشار اتر.

ساختار جمع آوری مبتنی بر. منبع: آدام کوکران/X
ساختار جمع آوری مبتنی بر. منبع: آدام کوکران/X

این جداسازی بنیادین، یکی از عواملی است که ممکن است طی دهه آینده، قیمت اتر را به ۱۰۰ هزار دلار برساند.

رول‌آپ‌های مبتنی، مفهومی جدید نیستند و در سال ۲۰۲۳ توسط جاستین دریک، توسعه‌دهنده اتریوم، معرفی شده‌اند. او گفت که این رول‌آپ‌ها “به‌طور خاص با لایه پایه L1 از نظر اقتصادی همسو هستند.”

افزایش نرخ انتشار اتریوم در پی ارتقای Dencun در آوریل به وقوع پیوست که هزینه‌های لایه دوم را به‌طور چشمگیری کاهش داد و در نتیجه، استفاده از گاز (ETH) را کاهش داد. این کاهش هزینه‌های شبکه باعث کاهش میزان سوزاندن اتر و در نتیجه کاهش درآمد شبکه و تورم شد.

رایان برکمنس، یکی از اعضای جامعه اتریوم، در پستی در X نگرانی‌های اخیر را رد کرد و گفت: “اگر هزینه‌های کل برای همیشه پایین بمانند، در آن صورت تمام جهان می‌تواند با هزینه‌ای بسیار کم از اتریوم استفاده کند و این موضوع باعث افزایش پذیرش اتر به‌عنوان پول خواهد شد.”

او نتیجه‌گیری کرد که چه هزینه‌ها بالا باشند و چه پایین، رشد مداوم اتریوم یک چشم‌انداز صعودی برای اتر ایجاد می‌کند. این روند با هدف تغییر بنیادین اقتصاد شبکه برای بهره‌مندی دارندگان اتر از طریق رول‌آپ‌های مبتنی همخوانی دارد.

در یک پست دیگر در X، توسعه‌دهنده اتریوم اریک کانر گفت: “اتریوم در بهترین وضعیت خود قرار دارد، اما احساسات در بدترین وضعیت ممکن قرار گرفته است.”

او افزود: “آینده کریپتو در شبکه‌های اجتماعی تعیین نخواهد شد. این آینده با ارائه یک لایه تسویه‌حساب مالی غیرمتمرکز و جهانی برای جهان تعیین می‌شود، جایی که اتر جایگاه طبیعی خود را به‌عنوان یک دارایی پولی پیدا می‌کند.”

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *