واتساپ از ویژگی جدید خود رونمایی کرد ؛ امکان تگ مخاطبین در استاتوس

با توجه به اطلاعاتی که اخیراً منتشر شده است، واتساپ در حال توسعه یک ویژگی جدید به نام «تگ در استاتوس» است که کاربران می‌توانند در به‌روزرسانی‌های وضعیت خود افراد خاصی را تگ کنند. این قابلیت از ماه مارس ۲۰۲۴ آغاز به کار کرده و اکنون در دسترس کاربران نسخه بتای اندروید قرار گرفته است. براساس گزارشات منتشر شده توسط WABetaInfo، این قابلیت برای کاربران اندروید در نسخه بتا ۲.۲۴.۲۰.۳ واتساپ فعال شده است.

نحوه استفاده از قابلیت تگ در استاتوس واتساپ

برای استفاده از این ویژگی، کافی است هنگامی که قصد به اشتراک‌گذاری عکس یا ویدئو در استاتوس خود را دارید، روی دکمه ‘@’ که در کنار نوار کپشن قرار دارد کلیک کنید. با این کار می‌توانید نام مخاطبی را که می‌خواهید در استاتوس خود تگ کنید، اضافه کنید. این ویژگی می‌تواند تعاملات اجتماعی را در واتساپ به سطح جدیدی ارتقا دهد، چرا که کاربران می‌توانند به طور مستقیم مخاطبین خود را در استاتوس‌های خود برچسب‌گذاری کنند و ارتباطات شخصی‌تری را ایجاد کنند.

WhatsApp beta for Android gets Status update mentions

اعلانیه برای مخاطب تگ شده

زمانی که مخاطبی در استاتوس شما تگ می‌شود، او یک اعلان دریافت خواهد کرد که به او اطلاع می‌دهد در استاتوس شما نام برده شده است. همچنین واتساپ این امکان را فراهم کرده است که مخاطبی که تگ شده، بتواند استاتوس شما را حتی اگر در تنظیمات حریم خصوصی از مشاهده دیگر استاتوس‌های شما محروم شده باشد، ببیند. این نکته‌ای است که ویژگی تگ در استاتوس واتساپ را از سایر ویژگی‌های مشابه متمایز می‌کند. در واقع، تگ شدن در استاتوس یک نوع اولویت دسترسی برای مخاطب فراهم می‌کند که حتی تنظیمات حریم خصوصی استاتوس‌ها را دور می‌زند.

امکان بازنشر استاتوس برای مخاطب تگ شده

یکی از ویژگی‌های جالب این قابلیت این است که مخاطبی که در استاتوس شما تگ شده، می‌تواند آن را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارد. برای این کار یک دکمه بازنشر (reshare) در کنار نوار پاسخ‌دهی به استاتوس ظاهر می‌شود که با کلیک بر روی آن، مخاطب مذکور می‌تواند استاتوس شما را با دیگران به اشتراک بگذارد.

اما برخلاف شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، در صورتی که مخاطب تگ شده استاتوس شما را بازنشر کند، هویت شما به عنوان سازنده اصلی استاتوس مخفی می‌ماند. همچنین افرادی که استاتوس را مشاهده می‌کنند، اطلاعات تماس مخاطب تگ شده را نیز نخواهند دید. این ویژگی به طور موثری از حریم خصوصی کاربران محافظت می‌کند و امکان به اشتراک‌گذاری محتوا را بدون نگرانی از افشای اطلاعات شخصی فراهم می‌سازد.

Mentioned contact will be notified when they are mentioned in a Status update

اهمیت حریم خصوصی در ویژگی تگ در استاتوس واتساپ

واتساپ همواره به عنوان یکی از پیام‌رسان‌های محبوب جهان، بر حفظ حریم خصوصی کاربران تأکید داشته و این ویژگی جدید نیز از این قاعده مستثنی نیست. همان‌طور که گفته شد، هنگامی که استاتوس شما توسط مخاطب تگ شده بازنشر می‌شود، هیچ یک از بینندگان قادر به دیدن اطلاعات تماس شما یا مخاطب مذکور نخواهند بود. این سطح از محافظت حریم خصوصی در مقایسه با سایر شبکه‌های اجتماعی که ممکن است هویت سازنده یا اطلاعات تماس افراد تگ شده را فاش کنند، ویژگی برجسته‌ای است که ممکن است کاربران زیادی را به استفاده از این قابلیت تشویق کند.

قابلیت تگ در استاتوس؛ از بتا تا انتشار عمومی

در حال حاضر، این قابلیت تنها برای کاربران نسخه بتای واتساپ در دسترس است. اگر از کاربران مشتاق هستید که می‌خواهید زودتر از دیگران این ویژگی را امتحان کنید، می‌توانید با ثبت‌نام در برنامه بتا واتساپ از این قابلیت بهره‌مند شوید. با این حال، هنوز مشخص نیست که این ویژگی چه زمانی به طور عمومی برای همه کاربران منتشر خواهد شد. اما باتوجه به اینکه این ویژگی اکنون در دسترس کاربران بتا قرار گرفته است، انتظار می‌رود که به زودی در به‌روزرسانی‌های آینده واتساپ برای تمامی کاربران در دسترس قرار گیرد.

تأثیرات احتمالی این ویژگی بر تعاملات کاربران

ویژگی تگ در استاتوس می‌تواند تأثیرات زیادی بر تعاملات اجتماعی کاربران واتساپ داشته باشد. این قابلیت جدید به کاربران این امکان را می‌دهد که با تگ مستقیم مخاطبین در استاتوس‌های خود، تعاملات بیشتری با دوستان، خانواده و همکاران خود برقرار کنند. همچنین، این ویژگی می‌تواند در کسب‌وکارها نیز مورد استفاده قرار گیرد؛ به عنوان مثال، شرکت‌ها می‌توانند مشتریان خاصی را در به‌روزرسانی‌های وضعیت خود تگ کنند و به این ترتیب ارتباط نزدیک‌تری با آنها برقرار کنند.

نتیجه‌گیریبا معرفی قابلیت تگ در استاتوس، واتساپ یک گام دیگر به سمت بهبود تعاملات اجتماعی کاربران برداشته است. این ویژگی جدید با تأکید بر حفظ حریم خصوصی، امکان تگ مخاطبین در استاتوس و ایجاد ارتباطات مستقیم‌تر را فراهم می‌کند. همچنین با ارائه گزینه بازنشر استاتوس برای مخاطبین تگ شده، واتساپ به کاربران اجازه می‌دهد محتوای خود را به صورت گسترده‌تر به اشتراک بگذارند، در حالی که حریم خصوصی آنها همچنان حفظ می‌شود. این نوآوری بدون شک واتساپ را به عنوان یک پلتفرم ارتباطی پیشرفته‌تر و ایمن‌تر در بازار معرفی خواهد کرد. بنابراین، برای کاربرانی که علاقه‌مند به تجربه این ویژگی هستند، توصیه می‌شود که در برنامه بتای واتساپ ثبت‌نام کنند تا زودتر از دیگران این قابلیت را امتحان کنند.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *