Meizu از گوشی‌های جدید Note 21 و Note 21 Pro برای بازارهای بین‌المللی رونمایی کرد

معرفی گوشی‌های جدید Meizu Note 21 و Note 21 Pro با تمرکز بر بازارهای بین‌المللی

شرکت Meizu که اوایل امسال اعلام کرده بود قصد دارد تمام تمرکز خود را بر هوش مصنوعی (AI) بگذارد و از این طریق اهداف بزرگتری برای گوشی‌های هوشمند خود دنبال کند، حالا از جدیدترین محصولات خود با نام‌های Meizu Note 21 و Note 21 Pro رونمایی کرده است. نکته جالب اینجاست که این بار هر دو مدل قرار است در بازارهای بین‌المللی عرضه شوند. همچنین، این دو گوشی جدید به مدل Meizu 21 که اوایل امسال در چین معرفی شده بود، ملحق می‌شوند.

معرفی گوشی‌های جدید Meizu Note 21 و Note 21 Pro با تمرکز بر بازارهای بین‌المللی

معرفی گوشی‌های جدید Meizu Note 21 و Note 21 Pro با تمرکز بر بازارهای بین‌المللی

ویژگی‌های ظاهری و نمایشگر Meizu Note 21 و Note 21 Pro

گوشی Meizu Note 21 به یک نمایشگر ۶.۷۴ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن FHD+ مجهز است و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز را پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی این گوشی ۸ مگاپیکسلی است و طراحی آن بسیار ساده و کاربرپسند به نظر می‌رسد. اما در مقابل، مدل پیشرفته‌تر یعنی Meizu Note 21 Pro دارای یک نمایشگر ۶.۷۸ اینچی از همان نوع IPS LCD است که با رزولوشن FHD+ و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، تجربه کاربری بهتری را برای کاربران فراهم می‌کند. دوربین سلفی در این مدل نیز به ۱۳ مگاپیکسل ارتقا یافته است.

ویژگی‌های ظاهری و نمایشگر Meizu Note 21 و Note 21 Pro

مشخصات دوربین‌های پشتی

در بخش دوربین‌های پشتی، Meizu Note 21 با یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و یک سنسور عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی تجهیز شده است. این ترکیب دوربین، برای عکاسی معمولی و ثبت تصاویر با جزئیات دقیق طراحی شده است. در طرف دیگر، Meizu Note 21 Pro از یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. این دوربین به‌وضوح عملکرد بهتری در عکاسی و به‌خصوص عکاسی پرتره خواهد داشت.

سخت‌افزار و پردازنده‌ها

Meizu Note 21 به یک تراشه هشت هسته‌ای نامشخص مجهز است و با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. در حالی که مدل Pro به چیپست Helio G99 مجهز شده که قدرت بیشتری نسبت به مدل پایه ارائه می‌دهد. هر دو دستگاه از قابلیت افزایش حافظه با استفاده از کارت حافظه microSD برخوردارند که این امکان را به کاربران می‌دهد تا حافظه گوشی خود را در صورت نیاز افزایش دهند.

تمرکز Meizu بر هوش مصنوعی و کمبود جزئیات نرم‌افزاری

اگرچه Meizu اوایل امسال اعلام کرده بود که تمرکز اصلی خود را بر هوش مصنوعی قرار خواهد داد، اما در صفحه مشخصات رسمی این دو گوشی جدید، هیچ جزئیات خاصی در مورد قابلیت‌های AI ذکر نشده است. همچنین، اطلاعات زیادی در مورد نرم‌افزارهای نصب‌شده بر روی این دستگاه‌ها منتشر نشده است. با این حال، می‌توان حدس زد که هر دو گوشی با سیستم‌عامل اختصاصی Meizu یعنی FlymeOS عرضه شوند که بر پایه اندروید توسعه داده شده است.

باتری و شارژدهی

از نظر ظرفیت باتری، Meizu Note 21 با یک باتری بزرگ ۶,۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی عرضه می‌شود که توانایی شارژ ۱۸ واتی را پشتیبانی می‌کند. این باتری بزرگ، احتمالاً یکی از نقاط قوت این گوشی خواهد بود که می‌تواند مدت زمان طولانی‌تری را بدون نیاز به شارژ مجدد در اختیار کاربران قرار دهد. اما در مدل Pro، باتری کوچکتری با ظرفیت ۴,۹۵۰ میلی‌آمپر ساعتی به کار رفته که قابلیت شارژ سریع‌تری با توان ۳۰ وات دارد. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا گوشی خود را سریع‌تر شارژ کنند و زمان کمتری را صرف انتظار برای شارژ کامل گوشی بگذارند.

سخت‌افزار و پردازنده‌ها

تنوع رنگ‌ها و عرضه بین‌المللی

گوشی Meizu Note 21 در رنگ‌های متنوعی از جمله آبی خلیجی (Gulf Blue)، سیاه الماسی (Diamond Black) و رنگ عاجی (Ivory) عرضه خواهد شد. از طرف دیگر، Note 21 Pro در رنگ‌های آبی خلیجی (Bay Blue)، ماسه‌سنگی (Sandstone) و مرمری (Marble) به بازار عرضه می‌شود که هر کدام از این رنگ‌ها به زیبایی و جذابیت بصری گوشی می‌افزایند.

قیمت و در دسترس بودن

تا کنون Meizu جزئیات دقیقی در مورد قیمت و زمان عرضه این گوشی‌ها ارائه نداده است، اما وعده داده که به زودی اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر خواهد کرد. با این حال، نکته مهم این است که هر دو گوشی Note 21 و Note 21 Pro به همراه Meizu 21 در بازارهای منتخب منطقه‌ای در آسیا-اقیانوسیه، آمریکای لاتین، خاورمیانه و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) در دسترس خواهند بود.

Meizu Note 21 Pro key specs

جمع‌بندی

گوشی‌های جدید Meizu Note 21 و Note 21 Pro با نمایشگرهای بزرگ، دوربین‌های پیشرفته، باتری‌های قدرتمند و طراحی‌های زیبا، قرار است تجربه کاربری جدیدی را برای علاقه‌مندان به گوشی‌های هوشمند در بازارهای بین‌المللی فراهم کنند. اگرچه جزئیات بیشتری در مورد قابلیت‌های هوش مصنوعی و نرم‌افزار این دستگاه‌ها منتشر نشده است، اما به‌نظر می‌رسد Meizu با این محصولات، قدمی بزرگ در گسترش بازار جهانی خود برداشته است.

Meizu Note 21 (left) and Meizu Note 21 Pro (right)

Meizu Note 21 features a 6.74-inch IPS LCD with FHD+ resolution, a 90Hz refresh rate and an 8MP front-facing camera. Note 21 Pro gets a slightly larger 6.78-inch IPS LCD with FHD+ resolution, a 120Hz refresh rate, and a 13MP selfie shooter.

Around the back Note 21 features a 50MP main cam and a 2MP depth of field sensor while Note 21 Pro packs a 64MP primary shooter and a 2MP depth helper.

Note 21 features an unspecified eight-core chipset with 8GB RAM and 256GB storage while the Note 20 Pro gets a Helio G99 chipset and the same RAM and storage. Both phones support storage expansion via their microSD card slot.

Meizu Note 21 key specs

Despite Meizu’s focus on AI, there are no specific AI features mentioned on the official specs page for either of the new phones. We also don’t get any details on the software front but we presume both are equipped with Meizu’s FlymeOS.

Meizu Note 21 holds the lead in terms of battery capacity with its 6,000 mAh cell and 18W charging. Note 21 Pro gets a smaller 4,950mAh battery and 30W charging.

Meizu Note 21 Pro key specs

Meizu Note 21 Pro key specs

Note 21 will be available in Gulf Blue, Diamond Black, and Ivory colors while Note 21 Pro is coming in Bay Blue, Sandstone, and Marble colors. Meizu did not reveal pricing and availability details just yet but promised to update us with more details soon.

Meizu Note 21, Meizu 21 and Meizu Note 21 Pro will be available in select markets across Asia-Pacific, Latin America, the Middle East, and CIS regions.

Meizu Note 21 • Meizu Note 21 Pro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *