تعطیل شدن این بندر بخاطر طوفان شدید!

به گزارش وی دنج و به نقل از تسنیم، محمد امین امانی، رئیس اداره بنادر و دریانوردی جاسک، از تشدید شرایط جوی و دریایی در منطقه جاسک و سواحل مکران خبر داد. او اعلام کرد که طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی، سرعت باد تا اواسط هفته جاری به ۲۶ نات دریایی (معادل حدود ۴۵ کیلومتر بر ساعت) خواهد رسید و ارتفاع امواج نیز تا دو متر افزایش می‌یابد. این شرایط باعث ایجاد خطرات جدی برای تردد شناورهای مختلف در این منطقه می‌شود.

آقای امانی با اشاره به وظایف سازمانی اداره بنادر و دریانوردی، اعلام کرد که در راستای کاهش حوادث و خسارات احتمالی، هشدارهای لازم به شناورها در محدوده آب‌های جاسک از طریق ارتباطات رادیویی برج کنترل بندر جاسک و بندر بونجی اعلام شده است. این هشدارها به زبان‌های فارسی و انگلیسی به کلیه شناورهای محدوده کوه مبارک، مکران و غرب جاسک ابلاغ شده است تا از هرگونه دریاروی در شرایط حاد جوی خودداری کنند.

وی همچنین تاکید کرد که صاحبان شناورها در محدوده آب‌های ساحلی باید از روش‌های مناسب برای مهار و ایمن‌سازی شناورهای خود استفاده کنند تا از بروز هرگونه حادثه احتمالی جلوگیری شود. علاوه بر این، امانی از دریانوردان خواست تا در صورت بروز هرگونه مشکل، به مرکز جستجو و نجات دریایی استان هرمزگان (MRCC) با شماره ۱۵۵۰ تماس بگیرند.

این هشدارها به دنبال تشدید طوفان “آسنا” در منطقه مکران و به ویژه در سواحل شرق استان هرمزگان صادر شده است. با توجه به این شرایط، مقامات محلی تاکید دارند که طی روزهای آینده از هرگونه فعالیت دریایی اجتناب شود تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری شود.

این اقدامات نشان‌دهنده اهمیت و توجه ویژه به ایمنی دریانوردان و شناورها در این منطقه است و تلاش‌های انجام‌شده در جهت کاهش خطرات جوی و دریایی، به منظور حفظ جان و مال افراد، بسیار حائز اهمیت است.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *