خبر مهم حسین افشین معاون پزشکیان از رفع فیلترینگ در کشور

به گزارش وی دنج به نقل از جماران، حسین افشین در نشست خبری دومین جایزه ملی فناوری نکست ۱۴۰۳ که در محل ساختمان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار شد، به سوالاتی درباره موضوع اینترنت طبقاتی پاسخ داد. وی در پاسخ به اینکه چرا تنها به اعضای پارک فناوری پردیس زیرمجموعه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری اینترنت بدون فیلتر اختصاص یافته است، اظهار داشت: پارک فناوری پردیس تنها پارک تحت نظر این معاونت است و پیگیری‌های لازم برای فراهم کردن این اینترنت برای اعضای آن صورت گرفته است.

افشین همچنین تأکید کرد که به نظر وی، اجرای اینترنت طبقاتی برای پارک فناوری پردیس و برخی شرکت‌های فناور، یک بدسلیقگی بوده و چنین امری نباید به‌طور عمومی اعلام می‌شد. او افزود که شخصاً با اینترنت طبقاتی موافق نیست و این نوع دسترسی نباید محدود به یک گروه خاص باشد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که بحث اینترنت طبقاتی و دسترسی بدون فیلتر به اینترنت، همچنان یکی از موضوعات چالش‌برانگیز در جامعه است و واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشته است. از سوی دیگر، بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه فناوری نیز بر لزوم دسترسی عادلانه به اینترنت برای همه اقشار جامعه تأکید دارند.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *