افزایش ۳۰ درصدی مستمری بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ (این مستمری بگیران حسابشان را بررسی کنند!)

در سال ۱۴۰۳، بر اساس چارچوب جدیدی که برای متناسب‌سازی مستمری و مقرری بازنشستگان صنعت نفت تدوین شده است، افزایش قابل توجهی در مستمری‌ها اعمال شده است. این افزایش شامل ۶ درصد به همراه یک میلیون تومان مبلغ ثابت است که به پایه مستمری‌های اسفند ۱۴۰۲ بازنشستگان صنعت نفت افزوده می‌شود. با این افزایش، سقف پرداختی‌ها تا چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان نیز افزایش خواهد یافت.

تأثیر متناسب‌سازی بر بازنشستگان

متناسب‌سازی مستمری‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده است که ضمن حمایت از بازنشستگان، به ویژه افرادی که مستمری حداقلی دریافت می‌کنند، بهبود چشمگیری در وضعیت مالی آن‌ها ایجاد کند. این متناسب‌سازی باعث می‌شود که مستمری‌های حداقلی به میزان ۱۰.۵ درصد و میانگین مستمری‌ها به میزان ۱۰ درصد افزایش یابد. بنابراین، با در نظر گرفتن افزایش ۲۰ درصدی مستمری‌ها که در فروردین‌ماه اعمال شده بود، نرخ کلی افزایش مستمری بازنشستگان صنعت نفت در سال ۱۴۰۳ بیش از ۳۰ درصد خواهد بود.

رویکرد حمایتی و تأمین مالی پایدار

در این متناسب‌سازی، به منظور رعایت رویکرد حمایتی، عدد ثابت یک میلیون تومانی برای افزایش پایه مستمری‌ها در نظر گرفته شده است. این رویکرد بیشتر بر حمایت از بازنشستگان با مستمری‌های حداقلی تمرکز دارد، تا بتواند به بهبود شرایط زندگی آن‌ها کمک کند. صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت نیز تعهد کرده‌اند که این تعدیل و افزایش‌ها را با رعایت کامل قواعد بیمه‌ای و تأمین مالی تضمین‌شده و بین‌نسلی اجرایی کنند.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *