حمله به کادر اورژانس در حین عملیات امدادی در کرج؛ ماجرا از چه قرار بود؟

 

به گزارش سایت خبری وی دنج و به نقل از منابع معتبر، رئیس اورژانس استان البرز، احمد مهدوی، از وقوع حادثه‌ای ناگوار در جریان عملیات امدادرسانی خبر داد. در این حادثه، یکی از کارشناسان اورژانس مورد حمله چهار نفر قرار گرفت و دچار آسیب‌های جسمی شد. این اتفاق در ساعت ۲۲:۳۰ شب گذشته، سه‌شنبه ششم شهریور، در بلوار حدادی رخ داد.

شرح حادثه

حادثه زمانی آغاز شد که اورژانس استان البرز تماسی با موضوع سقوط از ارتفاع دریافت کرد و بلافاصله تیم امدادی به محل حادثه اعزام شد. اما پس از رسیدن به محل، مشخص شد که ماهیت مأموریت با آنچه گزارش شده بود، متفاوت است. کارشناسان اورژانس با گروهی از افراد مواجه شدند که رفتارهای غیرطبیعی و نامتعارفی داشتند.

حین انجام اقدامات اولیه برای امدادرسانی، یکی از این افراد به صورت خودسرانه تلاش کرد تا آمبولانس اورژانس را جابه‌جا کند. این اقدام با مقاومت کارکنان اورژانس روبه‌رو شد و نهایتاً منجر به درگیری بین طرفین شد. در این درگیری، تعدادی از کارکنان اورژانس دچار آسیب‌های جسمی شدند.

مداخله نیروهای نظامی و بازداشت متهمان

با ادامه یافتن درگیری، نیروهای نظامی وارد عمل شده و موفق به دستگیری چهار نفر از متهمان شدند. این افراد بلافاصله به بازداشتگاه منتقل شدند و پس از پیگیری‌های صورت‌گرفته، به مراجع قضائی تحویل داده شدند. رئیس مرکز اورژانس استان البرز تأکید کرد که این افراد در اولین ساعت کاری امروز به زندان منتقل شدند و پرونده قضائی آن‌ها در دست بررسی است.

پیگیری‌های درمانی و حمایتی

پس از این حادثه، کارشناس اورژانس که دچار آسیب شده بود، مورد عیادت و بررسی درمانی قرار گرفت. با هماهنگی‌های انجام شده، این کارشناس بدون پرداخت هزینه بستری و جراحی از بیمارستان مرخص شد. همچنین، مرکز اورژانس ۱۱۵ استان البرز اعلام کرد که در راستای حمایت از همکاران خود و پیشگیری از وقوع حوادث مشابه، اقدامات قانونی لازم را برای پیگیری جرم عمومی انجام خواهد داد.

اهمیت پیگیری‌های قضائی و حمایتی

این حادثه نشان‌دهنده اهمیت بالای حمایت قضائی و قانونی از نیروهای امدادی و خدماتی است که در شرایط دشوار و مخاطره‌آمیز به ارائه خدمات به شهروندان می‌پردازند. برخورد با چنین مواردی از یک سو به پیشگیری از وقوع حوادث مشابه در آینده کمک می‌کند و از سوی دیگر، پیامدهای قانونی جدی برای افرادی که به اعمال خشونت و اختلال در عملیات‌های امدادی دست می‌زنند، به دنبال دارد.

حمله به کادر اورژانس در حین عملیات امدادی در کرج

در پایان، رئیس اورژانس استان البرز تأکید کرد که این مرکز تمامی اقدامات لازم را برای حمایت از همکاران خود به کار خواهد گرفت و در همکاری با مراجع قضائی، پیگیر اجرای عدالت خواهد بود. این حادثه نگران‌کننده، بار دیگر نیاز به رعایت احترام و حمایت از نیروهای امدادی و خدماتی را یادآوری می‌کند که در خط مقدم ارائه خدمات به جامعه فعالیت می‌کنند.

منبع: مهر

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *