واتساپ از ویژگی جدید شفاف‌سازی بیشتر درباره تعاملات کاربران با کسب‌وکارها و متا رونمایی کرد

واتساپ در حال کار بر روی ویژگی جدیدی است که به کاربران کمک می‌کند تا بهتر درک کنند که چگونه چت‌هایشان با کسب‌وکارها ممکن است شامل تعامل با متا (Meta) باشد. این ویژگی که در حال حاضر در نسخه بتای اندروید در دسترس است، بر افزایش شفافیت تمرکز دارد، به‌ویژه زمانی که کسب‌وکارها از خدمات متا مانند تبلیغات در فیسبوک یا اینستاگرام استفاده می‌کنند.

واتساپ از ویژگی جدید شفاف‌سازی بیشتر درباره تعاملات کاربران با کسب‌وکارها و متا رونمایی کرد

نشانگرهای چت تجاری

در آخرین به‌روزرسانی بتای واتساپ برای اندروید با نسخه ۲.۲۴.۱۸.۷، دو نشانگر جدید در چت‌های تجاری معرفی شده است. این نشانگرها کاربران را مطلع می‌کنند که متا ممکن است برخی اطلاعات از تعاملات آن‌ها با برخی کسب‌وکارها دریافت کند. نشانگر اول، یک فلش (>)، نشان می‌دهد که متا ممکن است اطلاعات محدودی مانند تعداد تعاملات با یک کسب‌وکار را دریافت کند. این حالت زمانی رخ می‌دهد که کاربران روی یک تبلیغ در فیسبوک یا اینستاگرام کلیک کنند که آن‌ها را به واتساپ هدایت می‌کند.

در برخی موارد، کاربران ممکن است دو فلش (>>) را مشاهده کنند. این نشان می‌دهد که متا ممکن است پیام‌های آن چت تجاری را به‌طور فعال دریافت کند. کسب‌وکارهایی که از هوش مصنوعی متا برای پاسخگویی به پرسش‌های مشتریان استفاده می‌کنند، این نشانگر را فعال می‌کنند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد بدانند که چه زمانی تعاملاتشان ممکن است شامل استفاده از خدمات هوش مصنوعی متا برای تنظیم پاسخ‌ها باشد.

افزایش شفافیت

این نشانگرها در داخل چت و در صفحه اطلاعات چت قابل مشاهده خواهند بود. این سطح اضافی از جزئیات اطمینان می‌دهد که کاربران از زمانی که متا در چت‌های تجاری آن‌ها دخالت دارد و چگونه این دخالت صورت می‌گیرد، آگاه هستند. این به‌روزرسانی تاثیری بر رمزگذاری سرتاسری چت‌های شخصی و گروهی ندارد و این چت‌ها همچنان امن و خصوصی باقی می‌مانند.

کنترل و حریم خصوصی

همه کسب‌وکارها این نشانگرهای جدید را نمایش نخواهند داد، زیرا برخی ممکن است فقط از واتساپ بدون خدمات اضافی متا استفاده کنند. کاربران همیشه این انتخاب را خواهند داشت که با این کسب‌وکارها تعامل داشته باشند یا خیر. اگر با شیوه‌های اشتراک‌گذاری داده‌ها موافق نیستند، می‌توانند کسب‌وکار مورد نظر را مسدود یا گزارش کنند.

نتیجه‌گیری

آخرین به‌روزرسانی واتساپ با هدف افزایش کنترل و آگاهی کاربران هنگام تعامل با کسب‌وکارها انجام شده است. این ویژگی هنوز در حال توسعه است و با ادامه روند انتشار، به‌روزرسانی‌های بیشتری ارائه خواهد شد.توجه: مطالب فوق بر اساس آخرین اطلاعات موجود در زمان نگارش این مقاله است و ممکن است با به‌روزرسانی‌های بعدی تغییراتی در آن‌ها ایجاد شود. همچنین، ممکن است از برخی شرکت‌ها بابت محصولات یا خدماتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شده، کمیسیون دریافت شود؛ اما نظرات و بررسی‌های ما همواره صادقانه و بر اساس اصول تحریریه سایت ارائه می‌شود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید دستورالعمل‌های تحریریه ما را بررسی کنید.

کنترل و حریم خصوصی

توجه: مطالب فوق بر اساس آخرین اطلاعات موجود در زمان نگارش این مقاله است و ممکن است با به‌روزرسانی‌های بعدی تغییراتی در آن‌ها ایجاد شود. همچنین، ممکن است از برخی شرکت‌ها بابت محصولات یا خدماتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شده، کمیسیون دریافت شود؛ اما نظرات و بررسی‌های ما همواره صادقانه و بر اساس اصول تحریریه سایت ارائه می‌شود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید دستورالعمل‌های تحریریه ما را بررسی کنید.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *