معرفی مرورگر جدید Opera One برای iOS، تجربه‌ای ساده‌تر و هوشمندتر

شرکت Opera نسخه‌ی بازطراحی شده مرورگر Opera One را به‌طور رسمی برای دستگاه‌های iOS منتشر کرد. این مرورگر پس از هفته‌ها آزمایش در نسخه بتا، اکنون به‌عنوان یک نسخه پایدار در دسترس کاربران قرار گرفته است. یکی از ویژگی‌های برجسته این مرورگر، قرارگیری نوار جستجو در پایین صفحه است که دسترسی به آن را ساده‌تر و راحت‌تر کرده است. همچنین، Opera One پیشنهادات جستجوی سریع را در حین تایپ نمایش می‌دهد و از دستیار هوش مصنوعی Aria بهره می‌برد.

قابلیت‌های جدید برای مرور آسان‌تر

نوار جستجو در مرورگر Opera One به‌صورت پیش‌فرض در پایین صفحه قرار دارد، اما کاربران می‌توانند آن را به حالت‌های دیگر مانند “ناوبری استاندارد” یا “دکمه اقدام سریع” تغییر دهند. همچنین، کاربران می‌توانند با کشیدن انگشت به پایین، نوار جستجو را به سبک جستجوی Spotlight در iOS فعال کنند.

هنگام تایپ یک عبارت در موتور جستجو، مرورگر به‌طور معمول گزینه‌های تکمیل خودکار را نمایش می‌دهد. Opera اکنون گزینه‌های تکمیل خودکار خود را نیز در قالب چیپست‌هایی در زیر جعبه جستجو ارائه می‌دهد که به تسریع جستجو کمک می‌کند.

 معرفی مرورگر جدید Opera One برای iOS

تغییرات طراحی و تجربه کاربری

Opera همچنین تغییرات ظریف در طراحی مرورگر ایجاد کرده است. هنگامی که در یک صفحه مرور می‌کنید، نوارهای بالا و پایین مرورگر برای نمایش تمام صفحه محتوای وب پنهان می‌شوند. علاوه بر این، رنگ نوار وضعیت بالای مرورگر با تم سایت هماهنگ خواهد شد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید، جایگزینی فید خبری قدیمی با نمای جدید کاروسل است که اخبار شخصی‌سازی‌شده، نتایج زنده مسابقات و نکات محصول را به کاربران ارائه می‌دهد.

قدرت هوش مصنوعی با دستیار Aria

Opera دستیار هوش مصنوعی خود به نام Aria را در می ۲۰۲۳ معرفی کرد و در آگوست ۲۰۲۳ آن را به نسخه iOS اضافه کرد. با عرضه مرورگر Opera One، این دستیار به قابلیت‌های ورودی صوتی و تولید تصویر نیز مجهز شده است که تجربه کاربری را هوشمندتر و کارآمدتر می‌کند.

روند رشد و محبوبیت مرورگر Opera

طبق گزارش شرکت تحلیل اپلیکیشن Sensor Tower، مرورگر Opera از سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۵۰ میلیون بار در دستگاه‌های iOS دانلود شده است. با این حال، رشد سالانه دانلود این مرورگر در سال‌های اخیر کاهش یافته است؛ به‌طوری که این رشد در سال ۲۰۲۱ برابر با ۵۸ درصد، در سال ۲۰۲۲ برابر با ۲۵ درصد و در سال ۲۰۲۳ تنها ۴ درصد بوده است.

بازار اتحادیه اروپا بزرگترین بازار Opera است و به دلیل تغییرات مقرراتی که iOS را مجبور به ارائه گزینه‌های مختلف مرورگر به کاربران کرده، Opera در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ شاهد افزایش ۱۲۲ درصدی دانلودها بوده است.

مرورگر Opera One با ویژگی‌های جدید و طراحی بهبودیافته، می‌تواند تجربه‌ای متفاوت و کاربرپسند را برای کاربران iOS فراهم کند و احتمالا توجه کاربران بیشتری را به خود جلب خواهد کرد.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *