لیدیا کو با کسب مدال طلای المپیک پاریس وارد تالار افتخارات LPGA شد

طلای تاریخی لیدیا کو در المپیک پاریس

کسب مدال طلای المپیک و ورود به تالار افتخارات LPGA

لیدیا کو با غلبه بر احساسات خود توانست در المپیک پاریس به مدال طلا دست یابد و به اولین گلف‌بازی تبدیل شود که پس از بازگشت گلف به بازی‌های المپیک در سال ۲۰۱۶، هر سه رنگ مدال المپیک را به دست آورده است. این گلف‌باز ۲۷ ساله که در المپیک ریو مدال نقره و در المپیک توکیو مدال برنز را کسب کرده بود، با این پیروزی در پاریس وارد تالار افتخارات LPGA شد و جوان‌ترین عضو این تالار لقب گرفت.

رقابت نفس‌گیر روز چهارم

در روز چهارم مسابقات، به نظر می‌رسید که کو با اختلاف زیادی پیشتاز است؛ او پس از ۱۱ حفره پنج ضربه جلوتر از دیگر رقبا بود. اما در ادامه، هیجان و درام به اوج خود رسید؛ کو در حفره ۱۳ یک دوبل بوگی ثبت کرد در حالی که نزدیک‌ترین رقیبش، استر هنسیلیت، با پایان قدرتمند خود در دو حفره آخر توانست امتیاز هشت زیر پار را به ثبت برساند. کو با امتیاز منفی نه به حفره ۱۸ رسید و با توجه به اینکه هیچ جایی برای اشتباه نداشت، با ثبت یک بردی، بازی را با دو ضربه اختلاف به پایان برد.

احساسات و اظهارات لیدیا کو پس از پیروزی

لیدیا کو پس از این پیروزی گفت: “کفش‌های شیشه‌ای سیندرلا شفاف هستند و کفش‌های من روی سکو نیز شفاف هستند، شاید این چیزی باشد که ما هر دو در آن مشترک هستیم. احساس می‌کنم که بخشی از این داستان افسانه‌ای هستم.”

او در ادامه اضافه کرد: “البته که می‌خواستم این مجموعه مدال‌ها را کامل کنم اما انجام این کار خیلی آسان‌تر از گفتنش است. من می‌خواستم فقط بر روی بازی گلف خود تمرکز کنم و هیچ چیز دیگری. به همین دلیل اینستاگرامم را حذف کردم، نمی‌خواستم تحت تأثیر گفته‌های دیگران قرار بگیرم و فقط می‌خواستم از این فرصت لذت ببرم زیرا این تجربه فوق‌العاده بوده است.”

5550

آینده نامشخص لیدیا کو در المپیک

با وجود این پیروزی، به نظر می‌رسد که این ممکن است آخرین المپیک کو باشد. او هیچ برنامه‌ای برای ادامه بازی گلف تا بازی‌های المپیک لس آنجلس ۲۰۲۸ ندارد و به‌طور مکرر اعلام کرده که تا قبل از ۳۰ سالگی گلف را کنار خواهد گذاشت.

رقابت‌های دیگر و عملکرد سایر گلف‌بازان

لین شی‌یو از چین با امتیاز هفت زیر پار مدال برنز را کسب کرد و استر هنسیلیت نیز به احتمال زیاد ماه آینده برای اولین بار در جام سولهایم شرکت خواهد کرد. نلی کوردا، گلف‌باز شماره یک جهان، با ثبت امتیاز ۴۰ در نیمه دوم مسابقه، از رقابت برای مدال خارج شد. او که در اوایل سال ۲۰۲۴ عملکرد بسیار خوبی داشت، از زمان پیروزی در اوپن قاره آمریکا در اواسط ماه مه به شدت افت کرده است.

لیونا مگوایر با ثبت امتیاز ۷۱ بهترین دور هفته خود را داشت، اگرچه با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد. جورجیا هال و چارلی هال از تیم بریتانیا نیز در رده‌های ۳۶ و ۲۷ قرار گرفتند و اکنون بر روی اوپن بریتانیا زنان که در سنت اندروز برگزار می‌شود، تمرکز دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *