اپل مک مینی را بعد از ۱۰ سال با نصف ابعاد و تراشه M4 بازطراحی میکند

شرکت اپل احتمالاً به‌زودی طراحی جدیدی برای مک مینی ارائه خواهد کرد، دستگاهی که از زمان آخرین به‌روزرسانی‌اش در سال ۲۰۱۰ هیچ تغییر ظاهری نداشته است. به گزارش مارک گورمن از بلومبرگ، اپل قصد دارد این محصول را با یک طراحی جدید معرفی کند که اندازه آن به نصف سایز فعلی کاهش یافته و تقریباً به اندازه کوچک دستگاه Apple TV خواهد بود.

این مک مینی جدید قرار است از چیپ‌های سفارشی M4 که جدیدترین نسخه از سری Apple Silicon هستند، قدرت بگیرد. این چیپ‌ها نسبت به مدل‌های فعلی که بر اساس M2 طراحی شده‌اند، بهبودهای چشمگیری خواهند داشت. مشابه با مدل‌های کنونی مک مینی، این محصول جدید نیز با دو نسخه چیپ M4 و M4 Pro عرضه خواهد شد. گورمن گزارش داده است که مدل دارای چیپ M4 Pro از حافظه بیشتری پشتیبانی می‌کند و قدرت گرافیکی بالاتری خواهد داشت.

mac mini m4 redesign body

علاوه بر این، مک مینی جدید تعداد قابل توجهی پورت خواهد داشت. بر اساس تست‌های انجام‌شده، نسخه‌ای از این دستگاه حداقل سه پورت USB-C در قسمت پشتی، به همراه پورت HDMI و کانکتور برق خواهد داشت. با این حال، اطلاعاتی در مورد وجود اسلات کارت SD که مورد علاقه برخی کاربران حرفه‌ای است، در دسترس نیست.

یکی از نکات جالب در این گزارش این است که این طراحی جدید هزینه‌های تولید را برای اپل کاهش خواهد داد. این امر ممکن است باعث شود که اپل قیمت این مدل جدید را به ۴۹۹.۹۹ دلار برساند، قیمتی که از زمان عرضه مدل ۲۰۰۵ مک مینی دیده نشده است. اگر این اتفاق بیفتد، مک مینی جدید به گزینه‌ای جذاب و اقتصادی برای خریداران تبدیل خواهد شد.

به نظر می‌رسد که روزهای هیجان‌انگیزی برای طرفداران مک مینی در راه است و انتظار نمی‌رود که این رونمایی خیلی طولانی شود؛ این طراحی مجدد احتمالاً طی چند ماه آینده معرفی خواهد شد. امیدواریم که قیمت این محصول نیز به اندازه کوچک آن نزدیک باشد.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *