Automattic هوش مصنوعی جدیدی برای وبلاگ‌ نویسی وردپرس رونمای کرد

شرکت Automattic، مالک WordPress.com، یک ابزار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی کرده که به وبلاگ‌نویسان کمک می‌کند تا مطالب خود را به شکلی واضح‌تر و مختصرتر بنویسند.

این ابزار به مجموعه‌ای از دستیارهای نوشتاری که طی سال‌های اخیر توسط شرکت‌هایی مانند Proton و گوگل معرفی شده‌اند، می‌پیوندد.

ابزار جدید Automattic با نام “Write Brief with AI”، مکمل دستیار نوشتاری مبتنی بر هوش مصنوعی است که این شرکت سال گذشته برای وردپرس ارائه داده بود. این ابزار به کاربران کمک می‌کند تا محتوا را با استفاده از دستورات متنی ایجاد کرده و لحن نوشته‌های خود را به طور مثال، به حالت غیررسمی یا همدلانه تنظیم کنند.

ابزار جدید هم‌اکنون در نسخه بتا و به عنوان بخشی از Jetpack، مجموعه‌ای از ویژگی‌ها که عملکرد سایت‌های میزبانی‌شده در WordPress.com را بهبود می‌بخشد، در دسترس است. همچنین، این ابزار به صورت جداگانه از طریق یک افزونه برای سایت‌های خودمیزبان وردپرس قابل استفاده است. با این حال، “Write Brief with AI” تنها در طول مرحله بتای اولیه برای سایت‌های WordPress.com به صورت رایگان در دسترس است و از طریق آیکون Jetpack در بالای سمت راست ویرایشگر قابل دسترسی است.

Automattic هوش مصنوعی
 
Automattic هوش مصنوعی
با استفاده از “Write Brief with AI”، وردپرس به کاربران اطلاع می‌دهد که آیا برای توضیح یک موضوع از کلمات بیش از حد استفاده کرده‌اند و این امکان را فراهم می‌کند که با کلیک بر روی دکمه “Suggest”، جمله را به صورت خودکار ساده‌تر کنند.
Automattic هوش مصنوعی

The WordPress web

در حالی که ChatGPT به عنوان نماینده برجسته حرکت هوش مصنوعی مولد شناخته می‌شود، Automattic در موقعیتی نسبتاً ویژه قرار دارد، چرا که نیروی محرکه بخش بزرگی از وب همان‌گونه که ما آن را می‌شناسیم، محسوب می‌شود. این شرکت هم به پروژه منبع‌باز و خودمیزبان وردپرس کمک می‌کند و هم توسعه‌دهنده پشت کسب‌وکار تجاری WordPress.com است. بنابراین، اضافه کردن قابلیت‌های هوش مصنوعی به پلتفرم وبلاگ‌نویسی بسیار گسترده خود، به احتمال زیاد به رشد قابل‌توجهی منجر خواهد شد.

Automattic اعلام کرد که “Write Brief with AI” از یک پروژه داخلی در طول یک هفته هک به وجود آمده است و پس از عرضه داخلی، شرکت تصمیم گرفت آن را برای عموم منتشر کند. “ما دیدیم که این ابزار چقدر سریع مفید و محبوب شد و تصمیم گرفتیم آن را به جهان عرضه کنیم”، نوام ألموسنینو، طراح ارشد محصولات Automattic، در یک پست وبلاگی نوشت.

در حالی که دستیار نوشتاری گسترده‌تری که سال گذشته توسط Automattic عرضه شد، در دسترس در ده‌ها زبان مختلف قرار دارد، “Write Brief with AI” در حال حاضر محدود به زبان انگلیسی است.

 

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *