بیت‌کوین نیاز به بسته شدن هفتگی در ۵۹,۱۰۰ دلار دارد

بیت‌کوین (BTC) هدف قیمتی جدیدی برای این هفته دارد، اما رسیدن به آن فشار را از روی گاوهای بازار کم نمی‌کند.

در جدیدترین تحلیل‌های خود در شبکه اجتماعی X (توییتر)، تحلیل‌گر و تریدر محبوب به نام Rekt Capital بیان کرد که بیت‌کوین باید بسته شدن هفتگی خود را در قیمت ۵۹,۰۰۰ دلار انجام دهد.

بیت‌کوین با موانع مقاومتی غیرقابل شکست مواجه است

بیت‌کوین تمام تلاش خود را برای بازگشت از کف قیمتی شش ماهه خود یعنی ۴۹,۵۰۰ دلار انجام می‌دهد.

با تحلیل چشم‌انداز بلندمدت جفت ارز BTC/USD، Rekt Capital به امکان یک بازگشت قیمت مداوم اشاره کرد که این حرکت بیت‌کوین را در خط با رفتارهای گذشته از زمان رکورد ماه مارس حفظ می‌کند.

او نوشت: «این اتفاق افتاده است»، اشاره به بازگشت بیت‌کوین در زمان مناسب.

وی افزود: «حالا بیت‌کوین باید در پایان این هفته به بالای حدود ۵۹,۱۱۰ دلار بسته شود تا بتواند یک بازپس‌گیری موفقیت‌آمیز از کف کانال سیاه را به عنوان حمایت انجام دهد و تلاش برای تایید بازگشت به الگو را ادامه دهد.»

نمودار BTC/USD

نمودار BTC/USD

اما این الگو مشکلات خودش را دارد.

همانطور که Cointelegraph گزارش داده است، از زمان رکورد ماه مارس، جفت ارز BTC/USD مجموعه‌ای از اوج‌های پایین‌تر و کف‌های پایین‌تر را تجربه کرده است که مقاومت در قیمت ۷۰,۰۰۰ دلار و بالاتر از آن انباشته شده است.

با بررسی دقیق‌تر، یک تریدر دیگر با نام مستعار مشکلات اضافی در قدرت بازار بیت‌کوین را برجسته می‌کند.

این تریدر با اشاره به سطوح شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودارهای ماهانه، هشدار داده است که توالی اوج‌های پایین‌تر، شانس بازگشت به کشف قیمت را کاهش می‌دهد.

او نوشت: «هشدار: از لحاظ تکنیکال، اینطور به نظر می‌رسد که ما اوج چرخه را تجربه کرده‌ایم و نه تنها این، بلکه اوج چرخه بزرگتر را نیز داشته‌ایم.»

«به این معنا که بسیاری از قابلیت ارتجاعی از عملکرد قیمت خارج شده است. این موضوع را می‌توانید از کاهش RSI در هر اوج مشاهده کنید.»

نمودار ماهانه BTC/USD با داده‌های RSI
نمودار ۱ ماهه BTC/USD با داده های RSI. منبع: TradingView

نمودار ماهانه BTC/USD با داده‌های RSI

این دیدگاه در تضاد با امیدواری‌ها مبنی بر تغییرات اقتصاد کلان جهانی است که ممکن است باعث بازگشت گسترده در بازارهای کریپتو و دارایی‌های پرخطر شود.

طبق این نظریه، بازگشت به سیاست‌های تسهیل کمی در سراسر جهان می‌تواند منجر به تزریق نقدینگی توسط بانک‌های مرکزی به بازارها شود.

در جدیدترین پست وبلاگ خود در این زمینه، آرتور هیز، مدیرعامل سابق صرافی کریپتوی BitMEX، پیش‌بینی کرد که ایالات متحده احتمالاً در روزهای آتی شروع به افزودن نقدینگی خواهد کرد.

او پیش‌بینی کرد: «خلاصه: “بد گورل یلن” بین ۳۰۱ میلیارد تا ۱.۰۵ تریلیون دلار نقدینگی بین حالا و پایان سال تزریق خواهد کرد.»

هیز افزود که عملکرد بیت‌کوین در کوتاه‌مدت به تعامل با جفت ارز دلار آمریکا و ین ژاپن پس از پایان تجارت حمل ین بستگی خواهد داشت.

در زمان نگارش این مقاله، جفت ارز BTC/USD حدود ۵۷,۵۰۰ دلار معامله می‌شد.

43b66e18 4051 4878 8e5a 46d21961babd

این مقاله حاوی مشاوره یا توصیه سرمایه‌گذاری نیست. هر گونه حرکت سرمایه‌گذاری و تجاری ریسک دارد و خوانندگان باید تحقیق خود را قبل از تصمیم‌گیری انجام دهند.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *