رابینهود پلتفرم محبوب معاملاتی ارز های دیجیتال معاملات ۶ آگوست را لغو کرد!

اپلیکیشن معاملات سهام دوستدار ارزهای دیجیتال رابینهود شاهد تعلیق محل اجرای معاملات ۲۴ ساعته بازار خود، بلو اوشن ای تی اس (BOATs)، برای معاملات شبانه در تاریخ ۶ آگوست بود.

حساب پشتیبانی رابینهود، رابینهود هلپ، در تاریخ ۵ آگوست در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که BOATs از ساعت ۱۲:۰۰ بامداد تا ۸:۰۰ صبح به وقت UTC در تاریخ ۶ آگوست معاملات شبانه در رابینهود را متوقف کرده است.

حساب پشتیبانی رابینهود نوشت:

شما می‌توانید سفارش خود را در هر زمان لغو کنید و همچنان می‌توانید برای پوزیشن معاملاتی دیگری سفارش بگذارید.

و اضافه کرد که تمامی معاملات باز از ساعت ۱۲:۰۰ بامداد UTC برای اجرا در حدود هشت ساعت آینده لغو خواهند شد.

d7286006 8498 4e36 bbf1 5c1cb102bf58

رابینهود به مدت دو روز متوالی معاملات ۲۴ ساعته را متوقف کرد

توقف آخرین معاملات ۲۴ ساعته رابینهود پس از یک تعلیق شبانه دیگر توسط BOATs در روز قبل انجام شد، با گزارشات متعدد کاربران در تاریخ ۵ آگوست. این تعلیق ادعایی همزمان با سقوط بازارهای سهام جهانی در روز دوشنبه رخ داد، با شاخص نیکی ژاپن که بیشترین کاهش خود را از زمان دوشنبه سیاه در سال ۱۹۸۷ تجربه کرد.

رابینهود به صراحت توقف معاملات را به کوین تلگراف در تاریخ ۵ آگوست تأیید نکرد و تنها بیان کرد که پلتفرم در زمان ارتباط در حال فعالیت بود.

“جلسه معاملاتی شبانه ما در حال حاضر در حال اجرا است”، یک سخنگوی رابینهود وقتی از او خواسته شد تا توقف سرویس معاملاتی ۲۴ ساعته را تأیید یا رد کند، گفت:

خدمات بازار ۲۴ ساعته رابینهود که در ماه می ۲۰۲۳ معرفی شد، به مشتریان این امکان را می‌دهد که در خارج از ساعات معاملاتی سنتی سرمایه‌گذاری کنند. برای بازار ۲۴ ساعته خود، رابینهود از BOATs برای اجرای سفارشات معاملاتی شبانه استفاده می‌کند.

بر اساس صفحه پشتیبانی رابینهود، BOATs دارای “کنترل‌های ریسکی خاص خود است تا از معامله سهام بیش از ۲۰ درصد بالاتر یا پایین‌تر از قیمتی که نزدیک پایان جلسه معاملاتی ساعت‌های تمدید شده تعیین شده است، جلوگیری کند.” این صفحه افزود:

بورس‌های عمومی دارای کنترل‌های مشابهی برای جلوگیری از حرکت‌های قیمتی افراطی در طول ساعات بازار هستند، از جمله توقف‌های محدود بالا و پایین […] این به این معناست که اوراق بهادار فردی در بازار ۲۴ ساعته خارج از این باندهای قیمتی معامله نخواهند شد. BOATs ممکن است همچنین سفارشاتی با قیمت‌های محدود خارج از این باندهای قیمتی را رد کند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، رابینهود تنها پلتفرم کارگزاری نبود که به دلیل نوسانات بازار سهام دچار مشکلات شد. سایر پلتفرم‌های کارگزاری مانند چارلز شواب، فیدلیتی، ونگارد، تی‌دی آمریترید، ای‌ترید، UPS و CenturyLink نیز گزارش شده‌اند که دچار اختلالات معاملاتی شده‌اند.

شکایات متعدد کاربران رابینهود از معاملات لغو شده

تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران ناراضی به صورت عمومی در شبکه اجتماعی ایکس از لغو معاملات خود در واکنش به اعلام تعلیق معاملات رابینهود شکایت کردند.

یکی از کاربران رابینهود به نام کایل ببیت نوشت:

سهام انویدیا که دیشب خریداری کرده بودم و قبل از اینکه شما امروز صبح آن‌ها را پس بگیرید، تقریباً ۱۰٪ افزایش یافته بود، چه می‌شود؟

طبق یک اسکرین‌شات که توسط این سرمایه‌گذار به اشتراک گذاشته شده است، رابینهود به او ایمیلی ارسال کرده که در آن اعلام شده تمام معاملاتی که در دوره تعلیق انجام شده‌اند، به دلیل یک مشکل در Blue Ocean ATS لغو خواهند شد.

7ceca459 707f 4590 bd17 1e753257dd86

درخواست سرمایه‌گذاران برای بررسی توقف معاملات رابینهود توسط مقامات ایالات متحده

تعدادی از سرمایه‌گذاران همچنین از مقامات ایالات متحده خواسته‌اند تا بررسی کنند که آیا توقف معاملات رابینهود مطابق با قوانین ایالات متحده بوده است یا خیر.

مرتبط: از سرگیری خریدهای ARK توسط کتی وود برای کوین‌بیس با کاهش قیمت بیت‌کوین به زیر ۵۰ هزار دلار

یکی دیگر از سرمایه‌گذاران ناراضی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: “چگونه ممکن است این کار قانونی باشد؟” و از رابینهود خواست تا دلیل خاموش کردن اجرای معاملات ۲۴ ساعته را توضیح دهد.

یکی از کاربران ادعایی رابینهود که گزارش داده بود به دلیل تعلیق BOATs، ۵۰۰ دلار از دست داده است، همچنین تأکید کرد که پلتفرم “هیچ سابقه‌ای” از خریدهای وی در دوره تعلیق ندارد.

این کاربر نوشت: می‌خواهم بدانم FINRA (سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی) چه نظری درباره دزدیدن سود من دارد.

کوین‌تلگراف برای دریافت نظر در مورد آخرین توقف معاملات ۲۴ ساعته با رابینهود تماس گرفت، اما تا زمان انتشار این مقاله پاسخی دریافت نکرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *